Podijeli:

Hrvatska godišnje uprihodi oko 840 milijuna kuna od trošarina. Oko 200 milijuna kuna se dobije od rabljenih vozila od kojih se Vlada misli odreći 100 milijuna, tako da će trošarine za rabljene automobile biti niže za oko 300-700 kn. Također namjerava se pojednostaviti birokraciju i smanjiti vrijeme potrebno građanima za registraciju vozila.

Bunjac je rekao da će Živi zid u podržati zakon, ali je naglasio da se zakonom nude samo parcijalna rješenja i da nije na tragu Vladinim obećanjima, a da je daleko od onoga što građanima treba. Vlada spušta trošarine na rabljene, a diže na nove aute, što je na neki način prelijevanje iz šupljega u prazno, a opet preko leđa Hrvatskih građana.

Da bi potkrijepio tvrdnje, Bunjac je prezentirao statistiku koja govori da preko dvije trećine voznog parka u Hrvatskoj zauzimaju automobili stariji od 10 godina, što nas svrstava na europsko dno po omjeru novih i starih auta. 2008. prodano je 90 000 automobila, privatni kupci kupili su 60%, od toga 10% rabljenih, dok je 2016. prodano 44 000 automobila, od čega su privatni kupci samo 30%, a od toga 60% rabljenih. Ovakve predložene trošarine daju vjetar u leđa tendencijama koje nisu dobre. Da Vlada vodi lošu politiku vidi se tako da je potpuno ukinula sve subvencije na hibridne, plinske i električne automobile.

U Hrvatskoj se plaćaju visoke trošarine na automobile i plaća se PDV na njih. Na osnovnu cijenu, 32% se daje državi. Zanimljivo je da njemačkoj i u drugim državama EU trošarine uopće nema. To direktno dovodi do skupljih auta. Upravo zbog skupljih auta u Hrvatskoj ima veći broj umrlih na cesti od ostatka Europe, jer se kod nas ljudi voze u starijim i neispravnim autima.

Također, naglašava Bunjac, pogoduje se tzv. flotnim vozilima i izvoznicima. Ren-a-car kuće nakon 6 mjeseci rashoduju vozila ili izvoznici registriraju vozila na jedan dan i izvezu ih iz države. Ti podaci se prikazuju kao rast prodaje. Ti podaci su lažni i frizirani.
Naša Vlada umjesto da da građanima niže poreze i da dođe do veće potrošnje, ona povisi poreze građanima, a interesnim skupinama ih snizi. Na kraju se proda manje i zaradi manje. A zašto? Zato što su sa tim interesnim skupinama povezani.

Trošarina se u HR plaća 4 puta, kod tehničkog pregleda jednom, kroz benzin dva puta i još naknada za ceste prilikom kupnje novog automobila. Unatoč tome imamo najskuplje cestarine, mostarine, itd. Što plaćamo kroz te trošarine? Plaćamo bojanje tunela, izvlačenje novca iz HAC-a, plaćamo vozni park Vlade i putne troškove gospodi iz Vlade.

Posljednje vijesti