Podijeli:

Prije par dana potpisan je ugovor između Grada Zagreba i tvrtke GIP Pionir, koja će graditi sljemensku žičaru. Takav čin bio bi pohvalan s obzirom koliko dugo Zagrepčani isčekuju obnovu stare ili izgradnju nove žičare. No, kako je to nažalost uobičajeno u našem gradu i državi, iza cijelog potpisivanja mnogo je sumnjivih i nejasnih događaja, na što mi Zagrepčani upozoravamo.

Tvrtka GIP Pionir i gradonačelnik Bandić prema dostupnim informacijama u sukobu su interesa. Kao dokaz tome su razni njihovi potezi, odnosi i projekti u kojima su sudjelovali u prošlosti. Tako imamo:
– skrivanje i opovrgavanje informacije od strane gradonačelnika Bandića početkom mjeseca da je već izabrana tvrtka GIP Pionir za izgradnju žičare za 300 milijuna kuna;
– tvrtka izvođać koja je gradila Bandićev stan, tj. zgradu u Bužanovoj ulici je GIP Pionir;
– tvrtka GIP Pionir izvodila je rušenje stare žičare temeljem dobivenog natječaja. Za uklanjanje infrastrukture stare sljemenske žičare naplaćeno je 5,6 milijuna kuna. Gondole su rasprodane zainteresiranima, međutim gubi se trag gdje su završili stupovi kojima su gondole nekad vozile. One su vrijedna imovina, puna bakra i drugih metala. Skupštini Grada Zagreba bili su upućeni brojni upiti građana gdje je nestala vrijedna imovina, a sama Skupština ne zna odgovor.
– GIP Pionir je velika tvrtka koja učestvuje u više desetaka građevinskih projekata diljem Grada, poput rekonstrukcija cesta, obnova vrtića, dvorana, izgradnje bazena i Bandićevih fontana, ali nema iskustva u izgradnji žičara.
– Milan Bandić svoj izborni stožer imao je u prostorima tvrtke povezane s GIP PIONIR-om.

Tvrtka GIP Pionir bila je izabrana kao najpovoljnija u proceduri javne nabave. Iznos je bio 375 milijuna kuna. Prema planu gradski proračun će osigurati 80 milijuna. Ostatak od velikih 295 milijuna kuna, osiguravati će se rebalansom gradskog proračuna a navodno će 85 posto sredstava dobiti iz Europske unije. Pošto tvrtka Pionir nije stručna u izgradnji žičara, stoga će vjerojatno uzeti kompetentnog stranog podizvođača radova, dok će radove izvoditi sama ili u suradnji sa drugim podkooperantima sa kojima surađuju na mnogim gradskim projektima Grada Zagreba. Interesantno je da je tvrtka izravnom pogodbom dobila i 22,5 milijuna kuna vrijednu obnovu Psihijatrijske bolnice Vrapče.

U cijelom sluičaju previše je preklapanja i poslovnih odnosa, što je preočito. Stoga bi DORH i policija morali ispitati postojeći ugovor. Nažalost, pošto znamo da je stranka Bandić Milan 365 osigurač HDZ-ovoj većini u Hrvatskom saboru, tako će izostati svaka istraga po ovom pitanju a ponovno će građani biti ti koji će preplatiti izgradnju infrastrukture u svom gradu, dok će pojedinci zadovoljno trljati ruke. Sumnjivi prelasci u njegovu stranku samo su mu dali još veći imunitet, i DORH ga zaobilazi u širokom luku.

Stara žičara, na mjestu koje će se graditi nova, mnogo znači Zagrepčanima. Puštena je u rad davne 1963., s 13 nosećih stupova i duljine 4017 metara bila je tada najduža u Europi. Vožnja je trajala 20-tak minuta. Bila je pouzdana, jer tijekom vremena nije zabilježena niti jedna ozbiljna nesreća, osim užadi koja je popucala uslijed olujnog nevremena 1973., ali bez žrtava. Stara žičara je deklarativno zatvorena zbog dotrajalosti i neisplativosti popravka motora, što je šuplja priča. Mnoge su teorije iskočile zašto do sada nije bila obnovljena . Bilo je mnogih razloga poput da nema dozvola, Prostornog plana, elaborata itd. no u svijetu 21 stoljeća takve priče jednostavne više ne piju vodu.

Stara žičara bila je simbol urbanog Zagreba u kojem su odrastale i uživale generacije. Danas njeni ostaci na Medvednici nepovratno propadaju. Mnogo puta do sada Bandić je davao nove projekcije i obećanja o izgradnji žičare, na čemu je kontinuirano skupljao bodove u predizbornim utrkama. Svojim “delanjem” stvorio je uvjete za još jedan projekt sumnjivih namjera a račun će platiti naravno znate sami – VI, građani.

Stoga, mi građani Zagreba gledamo što rade naši susjedi i pitamo se s opravdanjem:
-Zašto su Mariborčani obnovili svoju gondolu Habakuk jeftinije u točno pola godine?
-Zašto je Sarajevska Trebevićka žičara u pogonu i radi?
-Zašto je Dubrovnik obnovio svoju gondolu na Srđu?

Zato jer ti gradovi nemaju Bandića. Nažalost, mi ga imamo i stoga ćemo ponovno plaćati preskupo sve što on zamisli.

Posljednje vijesti